Krzysztof Gonciarz wielokrotnie w swojej pozycji podkreśla, jak ważne jest krytyczne podejście do gier wideo. Chcąc pracować w branży kreatywnej, należy rozwinąć szósty zmysł, który pozwala szybko rozeznać się w potrzebach rynku. Jeśli systematycznie ogrywamy nowe tytuły i nie pozostajemy związani z jednym gatunkiem, to sukces osiągniemy bardzo szybko. W innym wypadku czekają nas dłuższe analizy, jednak dalej jest to do zrobienia.
Jeśli kochamy gry i nie przywiązujemy się do platformy, na jaką są wydawane, to zdobywanie informacji będzie dla nas o wiele łatwiejsze. Warto podążać za swoim hobby, ponieważ cała branża jest na granicy wielkiej rewolucji. Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi i możliwości. Twórcą może być niemal każdy, ponieważ łatwiej znaleźć ludzi o celu podobnym do naszego i zebrać zespół.
Branża dalej przesycona jest myśleniem o konieczności wypracowania znajomości i to jeszcze zanim zaczniemy się rozwijać. Na szczęście młodzi wypierają ten model i udowadniają, że przede wszystkim liczą się umiejętności oraz kreatywność. Weźmy sobie do serca słowa Krzysztofa Gonciarza i zacznijmy grać świadomie. Uczmy się analizować rozgrywkę, kalkulować technikalia oraz zagłębiać w fabułę. Nie obawiajmy się wytykania błędów i głośnego nazywania tego, co widzimy na ekranie. Niech klawiatura, myszka i pad staną się naszymi narzędziami.
Gry wideo dość dobrze zadomowiły się w naszej kulturze, jednak co jakiś czas ktoś nazwie je płytkim i ograniczonym medium. W rzeczywistości jest całkiem inaczej, a pełne wykorzystanie ich możliwości zależy tylko od twórców. "Wybuchające Beczki: zrozumieć gry wideo" świetnie tłumaczy te zależności i dodaje odwagi tym, którzy do tej pory bali się z przekonaniem powiedzieć, że znają się na grach. Grach, które łączą w sobie walory książek i filmów, a także dodają do nich element immersji, ponieważ w tak wykreowanym świecie o wiele łatwiej jest się zanurzyć.
Nic nie zastąpi podręcznikowej wiedzy, dlatego Krzysztof Gonciarz na koniec swojej książki zamieścił kilka pozycji, które są obowiązkowe dla wszystkich, chcących rozpocząć przygodę z analizą gier wideo. Przy każdym tytule jest krótki opis, który pomoże w dobraniu książki adekwatnej do posiadanego poziomu wiedzy.